Tuesday, June 19, 2012

Mengumbah Kain Baju

Hari ini acara tak de kerja cari kerja. Dah lama tak buat housekeeping kat wardrobe. Puasa nak dekat ni  elok juga mengumbah kain baju, pilih mana yang tak nak pakai hantar ke rumah anak yatim, dalam pada tu boleh lah mengemas sekali.


Baru separuh kerja pengumbahan, hati berbelah bagi nak masuk balik wardrobe atau nak bagi kat orang.


Pintu pertama dah siap. Raya tahun ni tak perlu beli baju berlebihan, recycle baju-baju yang ada. Lagi pun anak-anak dara kakak pun rajin rembat baju kakak.


Pintu ke dua, baru half way. Banyak juga baju kurung rupanya, maklumlah orang Melayu Johor sejati. Agak-agak dah ketru kakak buat basahan duduk rumah.


Pintu ke tiga, coat, pants, skirts dan baju Melayu hb. Baju kakak yang ini dah tak berapa sesuai untuk kakak pakai dan tak sesuai juga untuk anak yatim, jadi tengah fikir apa nak buat dengan yang ini.


Boluse dan kemeja yang tak berapa kakak minat, sebab kebanyakannya size comel lote. Memang masih muat tapi     kalau I pakai, sure korang semua akan seksa melihatnya.


This row baju kemeja  hb kakak... tu pun banyak yang dia tak suka pakai, so kakak will do the housekeeping untuk sedekah kat yang memerlukan.


T-Shirt dah tak reti nak susun, main peruk saja. tiap hari macam beranak-pinak. semakin tak muat. even every 2/3 month buat housekeeping. Banyak dapat t-shirt free gamaknya, and another reason t-shirt and jeans hb kakak selalu mengecil, jadi  2./3 months have to buy the bigger ones.


Pintu Abaya, collection yang paling berharga buat kakak. Impian kakak, satu hari nanti kakak akan selesa menyarungnya ke mana saja kakak pergi. Insyallah kakak will keep and wear it forever.




No comments:

Post a Comment