Penyejuk Hati

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu" (Al-Baqarah:216)

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya. Dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya." (Surah At-Thalaq: 2-3)

Istana Negara


Hari ini pagi-pagi lagi dah ke pasar cari lauk untuk seminggu. otw back from pasar hubby bilang no need to cook for lunch. dia teringin makan rojak karim kat shah alam belakang DEMC lama. sampai rumah terus kerah anak-anak bersiap untuk pergi. After ate the rojak we all patah balik ke KL dengan tiada hala tuju. Fikir punya fikir we end up pergi Pameran Raja Kita di Istana Negara.

Tak kan kat Buckingham Palace London saja kita ambil gambar pintu gerbang. Kat Istana Negara ni pun seharusnya lah kita bergambar kan. Walau pun sering lalu tapi tak pernah ada kesempatan untuk berhenti dan bergambar kat sini.

Pintu Gerbang Istana Negara
Ini lah istana nya


Raja Kita
  
  
Masuk ke dalam kita bayangkan sure besar giler istana ni. Rupa nya biasa-biasa sahaja. yang boleh kita masuk cuma balai singahsana sahaja. Yg lain tu intai-intai saja dari pintu cermin.

Ada satu ruangan pameran cerita mengenai Sultan Burnei, I pun tak sure apa kena mengena cerita dia dengan Raja Kita, malas I nak membaca all the artical yang ada. 
ic raja permaisuri agung

sebagai rakyat malaysia raja pun kena ada kad pengenalan sebagai pengesahan dia juga rakyat Malaysia.

Cuti sekolah ada seminggu lagi, tak tahu lah nak bawa anak-anak jalan ke mana lagi. Diaorang lebih suka mengadap pc and laptop. Last-last mak bapak dia yang berjalan sana sini anak tinggal kat rumah. Entah lah labu.....





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...