Penyejuk Hati

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu" (Al-Baqarah:216)

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya. Dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya." (Surah At-Thalaq: 2-3)

Selamat Berbuka Puasa @ Iftar Day 1

Assalammualaikum, dalam tak diam, dah masuk hari ke 3 kita berpuasa. Syukur alhamdulillah dapat kita melaksan Rukun Islam ke 3 pada tahun ini 1433H.

Zaman dulu puasa rasa lambat sangat nak tunggu masa berbuka tapi sekarang ni, rasa cepat betul. Untuk hari pertama, masak makanan yang tak payah nak fikir pasal lauk sangat.


Nasi Mandy, as per request by hb nasi ini campur dengan daging sikit.


ayam diperap bersama jintan-jintan sebelum dibakar


ini yang siap dibakar


 untuk saladnya just chop-chop timun, tomato, daun ketumbar, perah lemon


hb kalau makan mesti berkuah, jadi masak kurma telur to match kan dengan nasi mandy 


then sebagai pemanis mulut, bibik buat kueh talam seloyang, dapat juga bagi jiran merasa.


ini wajib ada bila bulan Ramadhan, bila azan saja terus makan sebiji dan minum air zam-zam segelas. Segar rasanya.

Pada semua selamat menjalani ibadah puasa, moga puasa tahun ini dapat sama-sama kita hayati sepenuhnya.










4 comments:

  1. selamat mnjalani ibadah puasa dari kami semua..bila akan tu ingat ingat orang setapak ye..tak jauh..dekat jer!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom lah akan tama.. bila nak iftar sama

      Delete
  2. oo satu lagi..nnti tolong tempekkn waktu solat ngan kalendar islam tu kat teratak nekcik ye..tak reti den nak buek!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...