Penyejuk Hati

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu" (Al-Baqarah:216)

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya. Dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya." (Surah At-Thalaq: 2-3)

MAHA Last Day



Petang semalam 2/12/12, last day MAHA. walaupun dekat sebelah telinga payah benar nak jejak kaki kesini. Bukan apa takut tengok barisan kereta berderet-deret tepi jalan setiap hari, dalam fikiran sure kena jalan kaki jauh untuk masuk kedalam. Jadi semalam petang gagah kan diri ajak my hero pergi. Drove slowly masuk ke tapak MAHA. Alahai banyak paking kosong, yang ramai-ramai dok pakat parking jauh-jauh tu kenapa ekk.


Lembu terbesar dari Kuantan.

Kambing ni  agak pelik badannya. sekandang dengan rusa..



kambing ni nampak handsome gitu. ada rasa macam pergi zoo juga.


cute pulak yang ini.


Macam biasa my hero bukan suka sgt nengok-nengok ni. jadi bila kaki dah lengoh tangan dah berat jalan pun serba sedikit jerlah.


sekarang ni apa-apa semua main sejuta.


ini jagung manis grade A memang murah giler. RM10 - 15biji. balik rumah terus rebus dan separuh buat bubur jagung. memang manis jagung ni.


baja.. baja.. dan baja tapi pokok apa pun kat rumah I memang susah nak berbuah


dan I bought this. nanti I tunjuk kegunaanaya. RM15 - 5kg


Itu sajalah yang kami tengok dan kami beli. Jangan sampai orang cerita pasal MAHA tak tahu apa bendanya.

Dia menciptakan langit tanpa tiang yang kamu melihatnya dan Dia meletakkan gunung-gunung (di permukaan) bumi supaya bumi itu tidak menggoyangkan kamu; dan memperkembang biakkan padanya segala macam jenis binatang. Dan Kami turunkan air hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan padanya segala macam tumbuh-tumbuhan yang baik. (Luqman: 10)























7 comments:

  1. tak pernah jejak maha nie...

    ReplyDelete
  2. cari inspirasi nak bela lembu dan kambing ke????

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi.. nak bukak ladang lepas ni

      Delete
  3. MAHA ni memang menarik kan? Ramai orang sudah berkunjung melawat, saya jer yang belum sampai sampai.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...