Tuesday, December 4, 2012

Cooking is my good friend

03/12/2012 - tercari-cari apa stori yang ingin dikongsi. cari punya cari rasanya malam ni nak share produk dari NOR Dessert Kitchen. I know tak ramai yang suka bila kita buat iklan jual barang atau bagi tahu apa yang kita jual.  Tapi kalau tak advertise macam mana pulak orang nak tahu. Sejak I buat biz kecil-kecilan ni, baru I sedar bagaimana perasaan orang meniaga.

NOW cooking is my good friend. Inilah kerja yang dapat memenuhi masa lapang dan menjadi penghibur hati dikala sepi. Hilang stress bila dapat memasak. Ya ke. Memang ya bila hati dah suka.

Brownies Kukus Lapis Cheese yang menjadi HOT SELLER buat masa ini. Alhamdulillah setiap minggu ada saja tempahan. Customer suka pada kelembutannya dan rasanya yang tidak terlalu manis. Cheese pun sedang-sedang saja.

Blueberry Cheese Tart, Kalau ada temphan cheese tart I akan buatkan perasa blueberry. But upon request boleh juga I buatkan perasa lain seperti  strawberry dan coklat. Alhamdulillah setakat ini memang mendapat sambutan, HOT Seller. Customer I kata sedap sangat, tak macam yang pernah dorg makan. Moga pujian nya memang benar dan ikhlas.

 I selitkan juga kat sini Talam Seri Muka
Talam Cendol
dan Kole Kacang 

I belajar buat talam ni atas dorong my hero yang suka sangat makan kueh ini. Begitu juga my girls semua pun sukakannya. Kira berbaloi lah belajar sebab makanan kegemaran keluraga dan juga dapat menjana pendapatan. My MIL yang cerewet pasal makanan pun thumb up kat I. Alhamdulillah diketemukan guru yang mempunyai belasan tahun pengalaman dalam membuat kueh talam.

Sekian terima kasih kerana sudi membuka dan membaca my n3. Rezeki dari Allah. Moga Allah sentiasa merahmati kita semua.


9 comments:

  1. assalamualaikum...

    all the best for u bisness.....

    ReplyDelete
  2. kreatifnya....

    (opss lupa nak beritahu air tgn lina ssgt mengiurkan..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you. tapi you punya masakan bagi meleleh air liur.
      kalau ada rezeki i balik kota tinggi boleh singgah kulai

      Delete
  3. mana ni..tak sampai shah alam pun segala talam tuuuuu...

    ReplyDelete
  4. Ohhhh semua kuih talam kukus kukus ni saya suka! Tapi nak buat memang ntah bila la nak pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi tak pandai tak apa boleh order dari saya.

      Delete