Thursday, October 4, 2012

Thank you teacher

Sejak jadi lisa surirumah, everyweek I pergi baking class, memang berbaloi. Selain recipe yang bagus, dapat tengok sendiri step by step dan banyak tip-tip yang diberi. Alhamdulillah setakat ini semua cikgu yang mengajar tak kedekut ilmu, bila-bila masa boleh call kalau ada yang tak pasti. I berterima kasih sangat pada mereka. Selama ni ikut resepi kat buku or internet, kadang jadi kadang tak itu yang malas sungguh nak membuatnya.

 My baking session continue with this lovely Peachberry Custard Cream Cake.


Layered with custard cream and sprinkled with fresh strawberry and peach. Nyum...nyum...nyum.. yummy.


Hasil yang tak mengecewakan, cake ini I buat untuk cikgu my little girl sebagai tanda terima kasih. Walaupun tak setimpal dengan jasa cikgu I harap cikgu enjoy with my cake.

Pembelajaran Sepanjang Hayat. Akan terus belajar dan belajar hingga ke akhir hayat.

Diriwayatkan oleh Muaz bin Jabal, Rasulullah SAW bersabda: “Belajarlah kamu ilmu, kerana mempelajarinya kerana Allah itu amal kebajikan, dan menelaah suatu ilmu pahalanya umpama membaca tasbih, mengadakan pembahasan terhadap suatu ilmu adalah jihad, mencari ilmu itu ibadah, mengajarkannya termasuk sedekah; menyerahkan ilmu kepada ahlinya mendekatkan diri kepada Allah, memikirkan suatu ilmu pahalanya umpama melaksanakan ibadah puasa, dan bermuzakarah mengenai ilmu itu pahalanya umpama melaksanakan solat malam.” (Hadis riwayat Abu Syaikh dan Ibnu Abdil Bar) 

6 comments:

  1. wah bagusnya pegi baking class..sy x berpelunag pegi sbb ada anak kecik yg nk kena jaga

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg best pergi class blh belajar mcm2. pergi weekend, jd anak boleh pass kat daddy dia.

      Delete
  2. wow.. kawan kat sekolah pun ada p klass juga.. tp yg ramainya cuma ambil resepi dr dia sbb x da masa nak p klas.. tp kata kwn mmg berbaloi2 sbb x smua resepi boleh dibuat tanpa berguru.. malah dia dah pasang niat nak buka kedai kek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kalau kita join kelas ni mcm-mcm tips kita blh dapat. Terutama cara mcm mana nak mix bahan-bahan. bila balik dari class sure semagat berkobar-kobar nk try buat sendiri.

      Delete