Tuesday, April 5, 2016

Netherlands (4) Papendrecht

19/10/15

Assalam, apa khabar semua. Lama tergendala perjalanan aku ini. Nak dikatakan sibuk tidak juga, cuma aku rasa terkilan ourfriend di Rotterdam missing in action. Aku tertanya-tanya sendiri kenapa dia membisu sehingga sekarang. HUHUHUHU

Stayed here for 6D5N from Sun 18/10/15 till Fri 23/10/15
Hotel Apollo, Papendrecht, terletak di countryside of the Alblasserwaard, South Holland.

Setiap pagi dari 7am hingga 9am aku akan duduk sarapan di CHEF's Food & Drinks Restaurant. Duduk termenung dan berangan sambil sarapan makanan yang sama setiap hari tanpa rasa jemu. Aku rasa seronok, boleh buat fresh oren dan masak waffle sendiri. Yang paling aku tidak pernah miss setiap pagi mesti telan 2 botol yogurt dan pelbagai cereal.

Yang lainnya aku suka tiap hari ada 2 balang air detox, tiap hari akan tukar perasa ada timun, lemon, daun pudina etc.. etc.. Dirumah beriya buat untuk kurus tapi malas nak minum :-)










Yang tak bestnya hotel ini jauh dari apa jua pun, nak tak nak kena pandai-pandai lah bawa diri. Lepas sarapan aku selalu lepak kat lobby untuk panaskan badan, sejuk sangat kot.


Favorite spot, kadang sampai terlelap disini. Hari ini aku hanya jalan-jalan cari kedai berpandukan map yang dibagi dak receptionist. Sambil jalan sambil bertanya, nasib baik ada jumpa orang yang pandai English speaking. Agak jauh juga, dalam hati berdebar-debar takut tak jumpa jalan balik.




 





Seronok berjalan menyelusuri deretan rumah-rumah yang cantik dan bersih. Setiap rumah mesti ada garden, aku intai-intai dari jauh deco dalam rumah pun cantik macam kat rumah contoh. Teruja.. teruja.. rasa nak pindah duduk sini.  Berjalan dalam 20min juga untuk sampai ke pekan, tapi tidak lah rasa letih sebab sejuk. Tapi jenuh jugalah kalau nak pusing satu pekan ni. Dia orang semua naik basikal aku je yang jalan kaki. Kau rasa macam mana jalan kat tempat orang sorang diri.  Rasa bingung kan, dalam bingung ada bahagia dapat rasa musim luruh.



Autumn

Dah letih aku balik hotel, nasib baik ingat jalan balik dan ikut shortcut lagi. Semuanya tersusun itu yang senang nak ingat. Aku balik nak masak nasi dan sardin, sejukkkk tu yang asyik lapar. 

bYE 

1 comment: